- Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Currículum i organització. [www.xtec.cat].
Disponible adreça:
[Data de consulta: 26 d’octubre del 2010 ].
Currículum i organització és un portal impulsat des del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya on es recullen documents i informació tan curriculars (normatius, de caire pedagògic, etc) com organitzatius. Està destinat al professorat (des d'infantil fins a secundària i formació de persones adultes).
D’aquest portal, nosaltres ens hem centrat en l’apartat que tracta dels plans individualitzats ja que se’ns mostren orientacions i models per a la formalització dels plans individuals que ens han semblat molt interessants i útils pel nostre treball.
La finalitat d'aquest apartat és facilitar al professorat eines útils i funcionals per al procés i l'elaboració dels plans individualitzats, mostrant diverses realitats i maneres de fer d'arreu del territori, totes diferents i totes valuoses però amb un objectiu comú, buscar l'excel·lència de tot l'alumnat, en el sentit de progrés i equitat.
- Wilson, T (2003). Comprendiendo el programa educativo individualizado. [www.slideshare.net].
[Data de consulta: 13 de novembre del 2010].
Comprendiendo el programa educativo individualizado és un document que ens va semblar molt curiós i interessant ja que se’ns presenta en forma de guia per a pares. La nostra idea de fer una guia per a mestres vam tenir-la amb abans de la trobada d’aquest document però ens va semblar molt enriquidor i per això hem volgut recollir-lo com a bibliografia de consulta i interès. Se’ns presenta una manera bastant clara de tractar les planificacions individuals davant de les famílies.
- Olga Pedragosa i Xuclà (2009). Tesi doctoral: Efectes d’un procediment de planificació individualitzada en relació a l’accés, progrés i participació en el currículum general, de tres alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, a l’àrea de matemàtiques. Universitat de Vic. Programa de Doctorat. Comprensivitat i Educació. Departament de Pedagogia
[Data de consulta: 7 de novembre del 2010].
Efectes d’un procediment de planificació individualitzada en relació a l’accés, progrés i participació en el currículum general, de tres alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, a l’àrea de matemàtiques es tracta d’una tesis doctoral en la qual es recullen, entre altres, algunes idees sobre els plans individuals que ens van ajudar a la comprensió de la complexitat del tema que estàvem treballant. Hem trobat que estava molt ben documentada i elaborada i hem reconegut del tot l’esforç, dedicació i treball de l’Olga Pedragosa. Ens va semblat important mencionar aquesta tesis perquè es tracta d’un treball paral·lel al nostre i encara que no tracti concretament els temes del nostre treball, ens ha aportat dades interessantíssimes i destacables.
- Gisele Jaquenod (2009). Plans individualitzats. [www.diverneetic.blogspot.com]
[Data de consulta: 12 de gener del 2011]. i
- Júlia Sol Estévez Apóstolo (2010). Plans individualitzats. [www.uoc.edu]
Disponible adreça:
http://cv.uoc.edu/app/blogaula/091_m5_015_9861_jestevezap/2010/05/19/plans-individualitzats/
[Data de consulta: 15 de gener de 2011]
- Júlia Sol Estévez Apóstolo (2010). Plans individualitzats. [www.uoc.edu]
Disponible adreça:
http://cv.uoc.edu/app/blogaula/091_m5_015_9861_jestevezap/2010/05/19/plans-individualitzats/
[Data de consulta: 15 de gener de 2011]
Plans individualitzats són dos blogs bastant interessants on se’ns ofereixen diferents recursos, idees i informacions. Ens va semblar molt bona idea crear un blog on es pogués dipositar informació de diversos autors, d’elaboració pròpia i on, a la vegada, poguessin interactuar altres persones alienes a aquest espai. Ens va agradar molt la idea de poder arribar a altra gent a través de la xarxa i d’aquí és on va sorgir l’engrescament d’elaborar un blog on poder projectar allò que hem estat treballant durant els últims mesos;“ELS PLANS INDIVIDUALITZATS. Espai per compartir”.
1. Más llamativa la pagina de inicio con una frase o pregunta que evoque el tema o invite a explorarla.
ResponElimina2. Definir qué es el PI y el sentido o utilidad del mismo. Pues no queda del todo claro y el visitante se puede ausentar de la página por no comprender de que le van a hablar o la importancia del tema.
1. No colocar la bibliografia primero, utilizar uno de los artìculos para abrir el blog y generar discusión o un tema de interés para que las personas opinen.
ResponElimina