BENVINGUTS I BENVINGUDES!!!

Companys i companyes del món de l'educació,

Aquest blog té la finalitat de respondre a les demandes sol·licitades respecte els Plans Individualitzats (PI), per part de docents novells, després d'un estudi elaborat per al Màster de Planificació i Gestió de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Hem considerat crear un blog per tal que aquells professionals que tinguin dubtes sobre algun aspecte dels PI puguin consultar la informació a l'apartat específic i, alhora, puguin plantejar les seves qüestions i que aquestes siguin resoltes per les aportacions d'altres companys que dominin el tema.

Així doncs, cada entrada del blog respondrà a una de les preguntes claus que considerem essencials per poder conèixer i elaborar un PI, seguint una guia docent que s'ha realitzat per part de les creadores del blog.

Agraïrem la vostra participació i qualsevol comentari que ens ajudi a millorar aquest espai d'intercanvi.

Bibliografia de consulta i interès

- Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Currículum i organització. [www.xtec.cat].
Disponible adreça:
[Data de consulta: 26 d’octubre del 2010 ].
Currículum i organització és un portal impulsat des del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya on es recullen documents i informació tan curriculars (normatius, de caire pedagògic, etc) com organitzatius. Està destinat al professorat (des d'infantil fins a secundària i formació de persones adultes).
D’aquest portal, nosaltres ens hem centrat en l’apartat que tracta dels plans individualitzats ja que se’ns mostren orientacions i models per a la formalització dels plans individuals que ens han semblat molt interessants i útils pel nostre treball.
La finalitat d'aquest apartat és facilitar al professorat eines útils i funcionals per al procés i l'elaboració dels plans individualitzats, mostrant diverses realitats i maneres de fer d'arreu del territori, totes diferents i totes valuoses però amb un objectiu comú, buscar l'excel·lència de tot l'alumnat, en el sentit de progrés i equitat.

- Wilson, T (2003). Comprendiendo el programa educativo individualizado. [www.slideshare.net].
[Data de consulta: 13 de novembre del 2010].
Comprendiendo el programa educativo individualizado és un document que ens va semblar molt curiós i interessant ja que se’ns presenta en forma de guia per a pares. La nostra idea de fer una guia per a mestres vam tenir-la amb abans de la trobada d’aquest document però ens va semblar molt enriquidor i per això hem volgut recollir-lo com a bibliografia de consulta i interès. Se’ns presenta una manera bastant clara de tractar les planificacions individuals davant de les famílies.

- Olga Pedragosa i Xuclà (2009). Tesi doctoral: Efectes d’un procediment de planificació individualitzada en relació a l’accés, progrés i participació en el currículum general, de tres alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, a l’àrea de matemàtiques. Universitat de Vic. Programa de Doctorat. Comprensivitat i Educació. Departament de Pedagogia
[Data de consulta: 7 de novembre del 2010].
Efectes d’un procediment de planificació individualitzada en relació a l’accés, progrés i participació en el currículum general, de tres alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, a l’àrea de matemàtiques es tracta d’una tesis doctoral en la qual es recullen, entre altres, algunes idees sobre els plans individuals que ens van ajudar a la comprensió de la complexitat del tema que estàvem treballant. Hem trobat que estava molt ben documentada i elaborada i hem reconegut del tot l’esforç, dedicació i treball de l’Olga Pedragosa. Ens va semblat important mencionar aquesta tesis perquè es tracta d’un treball paral·lel al nostre i encara que no tracti concretament els temes del nostre treball, ens ha aportat dades interessantíssimes i destacables.

- Gisele Jaquenod (2009). Plans individualitzats. [www.diverneetic.blogspot.com]
[Data de consulta: 12 de gener del 2011].  i
- Júlia Sol Estévez Apóstolo (2010). Plans individualitzats. [www.uoc.edu]
Disponible adreça:
http://cv.uoc.edu/app/blogaula/091_m5_015_9861_jestevezap/2010/05/19/plans-individualitzats/
[Data de consulta: 15 de gener de 2011]

Plans individualitzats són dos blogs bastant interessants on se’ns ofereixen diferents recursos, idees i informacions. Ens va semblar molt bona idea crear un blog on es pogués dipositar informació de diversos autors, d’elaboració pròpia i on, a la vegada, poguessin interactuar altres persones alienes a aquest espai. Ens va agradar molt la idea de poder arribar a altra gent a través de la xarxa i d’aquí és on va sorgir l’engrescament d’elaborar un blog on poder projectar allò que hem estat treballant durant els últims mesos;“ELS PLANS INDIVIDUALITZATS. Espai per compartir”.

2 comentaris:

  1. 1. Más llamativa la pagina de inicio con una frase o pregunta que evoque el tema o invite a explorarla.
    2. Definir qué es el PI y el sentido o utilidad del mismo. Pues no queda del todo claro y el visitante se puede ausentar de la página por no comprender de que le van a hablar o la importancia del tema.

    ResponElimina
  2. 1. No colocar la bibliografia primero, utilizar uno de los artìculos para abrir el blog y generar discusión o un tema de interés para que las personas opinen.

    ResponElimina